Saturday, February 12, 2011

dan sebenarnya daku masih ....

Setelah beberapa episod dalam hidup ku yang penuh dugaan, diri ini sebenarnya memerlukan kuasa untuk berdiri kembali. Kata-kata yang keluar hanya lah sekadar penyedap hati dan orang-orang di sekeliling, walhal kenyataannya diri ini masih terkapai-kapai mencari jalan keluar untuk berdiri kembali di pentas dunia yang penuh pancaroba dan warna warni kehidupan yang kadang cantik kadang mendung kadang misteri.

Kalau diceritakan kisah episod untuk kali ini pasti ada yang menidakkan kebenarannya, PASTI! Tetapi itulah yang terjadi, dari perlakuan yang penuh tanda tanya dari manusia yang tidak suka melihat kesenangan manusia lain. Dugaan yang menguji kesabaran dan keimanan silih berganti. Mungkin diri terlalu banyak membuat dosa dan redha itu saja yang hadir dalam diri di kala ini. Walaupun ketakutan, kesunyian dan hilang punca kadang hadir, tapi ku pujuk hati untuk terus berperang untuk kebaikan. Perlu untuk diri ini terus melangkah kehadapan, biar hati berat, biar sakit melanda dan ketakutan yang menyesak harus untuk ku terus bangun dan berusaha sekuat mungkin.

Hulurkan tangan mu untuk memimpinku ke jalan yang benar, jalan yang diredhai Allah kerana diriku amat perlukannya.Mengertilah di saat daku mengukir senyuman, harapan untuk terus bejuang dan melangkah masih kuat cuma kekuatan itu masih belum cukup. sekadar pengertian cukup buat diri ini. Faham lah kamu aku masih berperang dalam diri berusaha sekuat mungkin untuk terus tabah menghadapi segala kemungkinan.

Ku pasrah jika itu jalan hidup ku dan ku tahu hanya diri ini saja yang mampu mengubahnya. "Allah tidak akan mengubah nasib seseorang jika dia tidak berusaha mengubahnya"....Biar payah biar perit diri ini harus cuba. Bak kata Carl Jung

“Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind.”

“Anyone can give up, it's the easiest thing in the world to do. But to hold it together when everyone else would understand if you fell apart, that's true strength.”

Harus diri ini kuat untuk lalui kenyataan yang perit. Perlu diri ini kuat menghadapinya... YA ALLAH, ku mohon padamu kekuatan tidak terhingga untuk menjalani hidup ini, ketabahan hati yang tinggi untuk terus melangkah, keteguhan iman dan ketakwaan selamanya. Tunjukki lah daku jalan yang diredhai MU jalan ISLAM yang syumul. Temukan lah daku dengan orang-orang yang beriman dan bermanfaat dalam membimbingku menjalani hidup ini. Hambu ini sangat lemah dan selalu alpa, berilah petunjuk MU kepada ku agar ku dapat menjadi hamba MU yang solehah dunia dan akhirat.

AMIN...

luv n miss y'all

No comments:

Post a Comment